SZAR NAPOKRA


 Néhány tipp, tőlem, nektek, hogy mit csináljatok, ha borzasztó kedvetek van és még maradt annyi lélekjelenlétetek, hogy kimásszatok az ágyból.
Tea kisokos, recept, linkek, meg egy csomó hülyeség, amit  élveztem összegyűjteni. Remélem segítenek valakinek.

Nagyon Buzzfeed szag van, amúgy.









1. TEA, TEA, TEA

Bár van, aki inkább kávés/kakaós/miegymás, én a teát tudom ajánlani leginkább: kellemesek, (általában) nem túl intenzív az ízük és a fogyasztásuk hatalmas lifehack arra, hogy rávedd magad az ágyból felkelésre (célozva itt a vízhajtó hatásukra).


Tea kisokos:
  • Fekete: élénkítő hatású, javítja a vérkerigést,
  • Zöld: kevésbé élénkítő hatású, mint a fekete, csökkenti a magas vérnyomást, segíti az anyagcserét és jó cukorbetegeknek
  • Rooibos: (reggel) élénkítő, (nappal) szomjoltó és (este) nyugtató hatású, tele van ásványi anyagokkal
  • Mate: stresszoldó hatású, jó megfázásra
  • Kamilla: nyugtató hatású, andalít, jó hasfájásra
  • Borsmenta: csillapítja az étvágyat
  • Fahéj: jó megfázásra
  • Oolong: élénkítő hatású, fokozza a szellemi teljesítményt
  • Citromfű: nyugtató hatású, jó fejfájásra
  • Hibiszkusz: frissítő hatású, sok benne a vitamin
  • Rozmaring: segíti az agyműködést, fokozza a vérkeringést
  • Gyümölcs: a gyümölcsteák nem igazán teák, de finomak és egészségesek, szóval tessék csak iszogatni







2. TEA MELLÉ JÓ ÉDESSÉG DUKÁL

 Öt perces bögrés sütire talán mindenkinek van energiája és ideje, ezért gondoltam megemlítem ezt is, jól tud esni egy adag tea mellé. Rengeteg recept van a neten, én is ide írom a sajátomat, ha az nem szimpatikus, marad a google.

Hozzávalók:
  • kb 1 evőkanál vaj
  • 2 evőkanál (barna) cukor
  • csipet só
  • 1 tojás/tojás sárgája (vegánok ezt a pontot ignorálják)
  • 3 evőkanál liszt
Opcionális hozzávalók:
  • fél-1 evőkanál olaj
  • csokidarabok
  • gyümölcsök
  • vaníliakivonat
  • 1 evőkanál tej (én mandulatejjel csinálom, például, így nem lesz annyira sűrű a tészta)
  • kakaópor
  • sütőpor (pufibb lesz a süti)
Elkészítés:
 Mikrózd meg a vajat (fél-1 perc kb), kevert bele a cukrot, sót, tojás(sárgájá)t, lisztet és az olajat. Ha valamit még szórnál bele, hajrá, aztán max 50 másodpercig mikrózd a tésztát. Talán egy percig. 
Bone apple teeth!





3. ZENÉK, HANGOK

Van, akinek a nyugtató, kellemes zenék segítenek a legtöbbet, szóval íme, néhány jó háttérzaj gépezéshez, olvasáshoz, mittudomén. 
  • nyugisabb lejátszási listák LINKLINK / LINK 
  • enyhén pörgősebb lejátszási listák LINK / LINK / LINK
  • szétszedem a házat, olyan motivált lettem lejátszási lista: LINK 
  • oldal a természet hangaival LINK
  • oldal eső és vihar hangokkal LINK
  • oldal kávézók zajaival LINK
  • kombó! oldal kávézók hangaival, esőben LINK






4. FILMEK

Már korábban összeírtam néhány filmet, amit ajánlani tudok EBBEN a posztban, most hozzácsapok még pár dolgot.

  • Disney mesék összegyűjtve (angolul) LINK
  • 2017 legjobb filmjei LINK
  • Külön ajánlanám a Ghibli meséket is






 5. RAJZOLJ, FESS, SZÍNEZZ, ÍRJ

 Ülj le egy háttérzenével a 3. pontból és kezdj el firkálgatni valamit, bármit, nem kell szépnek lennie, nem kell megfelelnie senkinek. Firkálj, vedd elő az általános alsó óta padláson rohadó zsírkrétáid, vízfestékeid és színezd ki őket. Meglepően jó érzés konkrét cél nélkül nekiesni a papírnak.

 Esetleg írj egy levelet valakinek, barátnak, partnernek. Írd le miért vagy neki hálás, írd le egy közös emléketek, rajzolj neki egy orrszarvút. Írj egy levelet egy idegennek. Írj ki mindent magadból.


 Én anno '72-ben ilyen borítékokat gyártottam néhány barátnak, ha olyanom volt, apróságokkal (meg sörrel). Csak ajánlani tudom a gesztust.






6. SÉTA

 Ha már vagy annyira jól, hogy elhagyd a házat, mindenképp élj vele. Esetleg, ha jobban érzed magad tőle, fürödj le előtte, csípd ki magad, ha ez nem érdekel, akkor csak húzd magadra a legkényelmesebb felsőd, öltözz fel időjárásnak megfelelően és menj egy sétára. Az is elég, ha az utcátokban/környéken andalogsz, de akár buszra is szállhatsz, elkanyarodhatsz valamerre, ahol korábban még nem jártál.
 Adj esélyt magadnak, hogy új dolgokat láss, kiszellőzön a fejed, mozogjon a tested. (Útközben összeszedheted a barátaidat is.)

 Én személy szerint szeretek elsétálni a legközelebbi boltig/áruházig, venni valami hülyeséget, aztán hazasétálni vele.






7. TISZTÁLKODJ

 Bármennyire nehéz rávenni magad, megéri arcot mosni, esetleg lefürdeni, megmosni a hajad és tiszta ruhákat felvenni. Kicsit jobban fogod magad érezni és a közérzeted is jobb lesz. Ha valaki kapó rá, vannak neten receptek bőrradírhoz, testápolókhoz, fürdőbombákhoz, nagyon egyszerű őket legyártani és árban töredéke azoknak, amiket az üzletekben lehet kapni.






BÓNUSZ: FEJFÁJÁS ELLEN

 Biztos vannak, akik fejfájósak, mint én (mármint, a migrénen kívül), szóval ezt is ide szerettem volna illeszteni. (Photoshop mester vagyok, tudom.) Kiegészítésként még két pont:


  • Ha a halántékodnál fáj: lazísd el az állkapcsod
  • Ha a szemed mögött fáj: pihentesd a szemeid és szintén csökkents a stresszt, aludj többet




Megjegyzéseket a jobb felső sarokban kacérkodó COMMENT(S) feliratra kattintva hagyhattok.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Transz* fun; hogyan ne halj meg nyáron