EGYETEM, MONTH 1-ish

Gondoltam folytatom ezt a késve megkezdett bejegyzés sorozatot az egyetemi élményeimről, mert miért ne, vicces lesz visszaolvasni pár év múlva. Már bőven itt vagyok egy hónapja (szeptember 11-én volt az első tannap, ma november 9-e van, hoppá), csak nem dokumentáltam a dolgot, azt hiszem, épp itt az ideje, hogy megosszam veletek a tapasztalataim. 

Első hónap helyett szóljon ez a bejegyzés az első (majdnem) két hónap leírásáról.



 Hogy frissítsem a memóriátok: Kommunikáció és Médiatudomány szakos vagyok, röviden kommédiás, tudom, nagyon szar poén.

 Érdekes óráink vannak, negatív és pozitív értelemben is. Van, amire kifejezetten szívesen megyek be és van, amire eszem ágában sincs bejárni vagy ha bejárok, akkor azt is azért teszem, mert muszáj. 

Számomra érdekes és hasznos tantárgyak:
  • Közéleti és Politikai Kommunikáció
„A tantárgy célja: a hiteles és hatékony közéleti kommunikációhoz szükséges kommunikáció-elméleti, retorikai és nyelvészeti ismeretek nyújtása.”
 Az életben felhasználható, érdekes dolgokat mutat be, amiket, ha valóban firkász leszek, nagyon sokszor fogok használni a munkáim során is. A tanár jól ad elő, példákat hoz, beszélget velünk, neutrálisan áll a politikai témákhoz, kényszerít, hogy elgondolkozzunk bizonyos híreken, eseményeken.
  • Kommunikációs tréning
„A tantárgy szakmai tartalma elsajátításának célja: a kommunikációs készségek fejlesztése különböző élet- és intézményi helyzetekben speciális technikákkal, módszerekkel segíthető.”
 Nagyon interaktív óra, ha röviden kéne leírnom, úgy fogalmaznám meg, hogy a hangulata nagyon hajaz az alsó tagozatos játékos órákra, szinte nosztalgikus. Játékokkal, színészkedéssel, előadással és megfigyeléssel fejleszti az ember kommunikációs készségeit. A tanár is nagyon kedves, közvetlen.


Tárgyak, amikhez vegyes érzelmek fűznek, mert mi a fasz:
  • Filozófiatörténet
„Tantárgy célja: általános bevezetés az európai filozófiatörténetbe forráscentrikus, szövegértelmező szemlélettel. Platóntól Heideggerig magyarázzuk a korszakalkotó szerzők legfontosabb szövegeiből vett szemelvényeket, különös tekintettel az istenkérdésre. A legalapvetőbb filozófiai és logikai fogalmak magyarázatára külön hangsúlyt fektetünk. az egyes szerzőket mindig elhelyezzük a korszak művelődéstörténeti-eszmetörténeti összefüggésébenA tantárgy rövid programja, megszerzendő ismeretek, elsajátítandó készségek és kompetenciák: a kurzus elvégzése után a bölcsészhallgató képes lesz a nem-filozófia szakostól elvárható szinten megérteni egy európai filozófiai szöveget, rekonstruálni egy filozófiai érvelést, állást foglalni egy világnézeti vitában, helyesen használni alapvető filozófiai és művelődéstörténeti fogalmakat.”


 Befigyel az a rész, hogy különös tekintettel az istenkérdésre”. Emiatt elég érdekes hangvétele van az óráknak, mert tegyük fel, épp nagyon érdekes kérdéseket boncolgatunk, már 50 perce foggal körömmel tépkedjük a témát, zsibbad az agyunk, élesedik az individuális válasz mindenkiben, mire a 60. percben hirtelen az lesz a konkluziója mindennek, amin eddig gondolkoztunk, hogy Isten a minden és Jézus egy nagyon fasza liberális gyerek volt, az ateisták meg idióta fasz szopók.
 Egy idő után bevetettem azt a technikát, hogy Isten helyett Soros Györgyöt helyettesítem a sok hülyeségbe, így még egy kicsit szórakoztató is.
 Viszont, ha ezt a vallásos, nagyon erőltetett vonalat, meg a sok hülye sztereotípiát, ami elég indokolatlan egy filozófia órán nem vesszük figyelembe, sokszor dobódik fel nagyon érdekes téma. Nagyon sokszor is ácsorgunk az óra után bő egy órákat az épület előtt pöfékelve a szaktársakkal, mert nem bírjuk abbahagyni a filozofálást.





  • Műhelymunka
„A tantárgy szakmai tartalma elsajátításának célja: A tantárgy célja a hallgatónak az elméleti oktatás mellett gyakorlati ismereteket is biztosítani. E gyakorlati órák célja, hogy az adott szemeszterben tanult elméleti és módszertani ismereteket a gyakorlatban is alkalmazni tudják a diákok. A kurzus bevezeti a hallgatókat a kommunikációs készségfejlesztés világába, segítségével megismerkednek az önreprezentáció alapvető szabályaival, eszközeivel. Megismerkednek a nyilvános szereplés alapjaival, valamint előadják saját referátumukat diasorral kísérve. Megtanulják monitorozni a közönséget, melynek visszajelzései alapján alakítani tudják előadásuk felépítését. A kurzus fontos célja a közösségi, bizalmi légkör megteremtése, a nyilvános szereplést gátló lámpaláz leépítése.”
 Ezekek az órák a legértelmezhetetlenebbek, ami kicsit vicces, kicsit zavaró is (mondjuk csak azért, mert reggeli óra). Tanár első órán kijelentette (40 perc késés után), hogy ez a reggel 8-as óra kegyetlen, mostantól fél 9-kor kezdünk és ez így is megy az első két óta. Első kérdése pedig az volt hozzánk, hogy mit csináljunk ezeken az órákon.
Eddig előadtunk rajta, néha, ha helyettesítő tanár jött be, jazzt hallgatva, barokk épületeket néztünk és filozofálgattunk arról, hogy van-e objektív valóság, vagy beszélgettünk.

 Ezek mellett van még pár óra, bár azokat nem igazán szívlelem, vagy egyszerűen nem mozgatnak meg. Sajnos elég érdekes tanárok is megfordulnak a felhozatalban, akikkel egyik szaktársam se tud mit kezdeni.

(Köszi a Neptunnak a leírásokért xx)

De a közösségért és ezért a néhány óráért, aminek van értelme, megéri bejárni és figyelni.




„Ha egy médiás azt mondja, hogy nincs ideje, akkor hazudik."

 Ebből vezetném le a következő szálat: se ZH-k, se vizsgára készülés nem köszöngetett még nálunk, eddig összesen kétszer kaptunk házit egy darab tantárgyból és két előadást kellett tartani, ami picsafüst. Arról se volt még szó, hogy mit várnak el tőrünk, vizsgákon mire számíthatunk, szóval enyhén zavaros és kifejezetten laza ez az egész produkció.



Tréninghét, micsoda?


 Október végén van egy ilyen csoda, hogy tréninghét, amiről egészen a hét kezdetéig nem tudtam, hogy mi lehet, mit takar stb.
 Végül kiderült, hogy ez egész csak egy laza hét, mikor konkrétan kettő darab általad a Neptunon felsorolt listából választott órára kell bemenned. Én kedden és szerdán mentem be összesen három órára, mert nem bírtam a véremmel és egy olyan előadásra is beültem, ami nem volt számomra kötelező, de engem érdekelt. Kedden egy vers összehasonlító (Kosztolányi és Oravecz művek) és egy Weöres Sándoros, szimbolistás órára ültem be. Mindkettő terem dugig volt, szóval az elsőn pótszékre ültem a sarokba és onnan pofáztam be a véleményeimet, másodikon a földön ülve számolgattam hányszor ööö-zik a tanár másfél óra alatt. Szerdán egy Irodalomelméletre estem be késve, az ott beszélő tanár még többet ööö-zött, mint az egy nappal előtti.
 Annyi a feladatod, hogy az órák végén körbeadott jelenléti ívet aláírd (esetleg aláírasd egy jelenlévő ismerőssel), aztán a többi napod szabad, számon nem kérnek, csinálsz, amit akarsz, több órád nem lesz a héten.





Összegezve: nem tudom mi történik, de próbálom élvezni.







Címkék: , ,


hoppá eh,vissza