LMBTQ FELOLVASÓ MARATON

A Centrál Színházban már a harmadik felolvasó maratonra készülünk: május 9-én, összefogva a jogvédő és kulturális szervezetekkel, a magunk színházi eszközeivel szeretnénk kiállni az elfogadásért, a toleranciáért, az LMBTQ emberek állampolgári és párkapcsolati jogaiért. Meleg, leszbikus, biszexuális, transznemű és queer identitású emberek történeteit gyűjtjük össze. Írókét, költőkét, profi és alkalmi írókét egyaránt.

Barátilag és íróilag mellénk állt:
Nádasdy Ádám, Szvoren Edina, Bán Zsófia, Follinus Anna, Gordon Agáta, Dunajcsik Mátyás, Gerevich András, Follinus Anna, Kiss Tibor Noé, Tóth Krisztina, Erdélyi Tea


Felolvasók: 
Ágoston Katalin, Balázsovits Edit, Balázsovits Lajos, Béres Ilona, Bezerédi Zoltán, Bíró Kriszta, Borbás Gabi, Cserna Antal, Egri Márta, Falusi Mariann, Fekete Ernő, Für Anikó, Gáti Oszkár, Gryllus Dorka, Halmágyi Sándor, Hegyi Barbara, Hernádi Judit, Igó Éva, Kakasy Dóra, Kovács István, Kovács Krisztián, Kováts Adél, Kútvölgyi Erzsébet, Lang Györgyi, Malek Andrea, Papp János, Pelsőczy Réka, Pokorny Lia, Puskás Tamás, Rada Bálint, Sajgál Erika, Scherer Péter, Schmied Zoltán, Simon Kornél, Stohl András, Sütő András, Szabó Éva, Szalay Kriszta, Szirtes Ági, Takács Katalin, Tímár Magdi, Töreky Zsuzsa, Zsurzs Kati 

Együttműködő partnereink: Budapest Pride, Civil Művek, Háttér Archívum, Humen Média, LABRISZ Leszbikus Egyesület, Szimpozion Egyesület
Felolvasó maraton: 2016. május 9-én 18.00-24.00

(leírás a felolvasó maraton facebook esemény oldaláról)
___

17:59-kor fordultunk be a Révay utcába kedves barátommal, berontottunk a főbejáraton, majd kisebb hatásszünet után feltettem a nagy kérdést;
"Na, most akkor úgy...mi van?"
Rögtön jött a válasz;
"Nem tudom, te vagy a szociálisabb, kérdezz meg valakit!"
Odaléptem egy Pride-os standhoz és udvariasan megkérdeztem, hogy ez a felolvasós produkció, merre fele van, mire az egyik lány előmászott a szivárványos kitűzők közül és mosolyogva egy folyosó fele mutatott. Még mielőtt továbbállhattunk volna, kezünkbe nyomtak egy-egy kérdőívet, megköszöntem, megragadtam F. karját és bemasíroztam vele a terembe, ahol az emberek már izgatottan mozgolódtak.





A nézőtér elég hiányos volt, az este folyamán viszont szépen feltöltődött a hely és a hallgatók egy része is folyamatosan cserélődött. Ahogy elnéztem minden korosztályból voltak bőven; előttünk egy középkorú házaspár pusmogott, mögöttünk kettő, kb. 70 éves nő hallgatta a műsort és az ottlétünk alatt vagy öt korunkbelit engedtünk ki a mosdóba.
F-fel leültünk az ötödik sorba, elővarázsoltam két pennát és amíg a szervezők beizzították a műsort, mi szorgosan töltöttük a papírjainkat.

Ahogy letettem az akkor már teletintázott papírt, megrezzent a telefonom; P. barátosném, akivel mindketten a régi korok szerelmesei vagyunk, küldött egy SMS-t azzal a szöveggel, hogy
"jol latom hogy az te vagy????"
Kapkodtam a fejem össze-vissza, kerestem a tömegben, közben táncot jártak az ujjaim a képernyőn
"hol vagy???"
Néhány perc múlva jött a válasz;
"messze jobb oldalt mogotted, nagy voros hajjal!:("
A szöveg által navigálva az említett irány fele néztem és azonnal kiszúrtam őt, magasba dobtam a kezemet és veszettül integetni kezdtem. Nagyon örültem neki, hogy őt is ott láttam!

Na, de visszatérve a felolvasásokra.

Rövid történetekkel, coming out sztorikkal indítottak, az elején főleg meleg fiúkról szólókkal, később vegyültek közéjük transz* és leszbikus témájúak is (ez még gyarapodhatott, sajnos nem tudtam végighallgatni az előadást). Később versekkel is bővítették az étlapot. Többnyire humorosak voltak az irományok, a hallgatók nagy része jóízűt nevetett rajtuk, bár egy-kettő komolyabb hangvételű volt: például, Stohl Buci szövege éles váltás volt Simon Kornél (többen talán felismerik úgy, mint Sherlock Holmes magyar hangja) után, akinek az előadása alatt többször is vihogva vertem a combomat.


S.K. "A négy fal között"

A felolvasók jó kedélyűek voltak, a szövegek nagy része tetszett (margóra megjegyzem: szerintem néhányat túlságosan elnyújtottak) és külön örömet okozott a nézőtér tarkasága.

Bár csak tízig tudtam maradni, így is rohadtul élveztem az egészet, teljesen megérte elmenni és mindenkinek ajánlom, hogyha tudtok menni hasonló rendezvényekre, basszameg, menjetek!
Remélem még lesz alkalmam ilyen eseményeken rontani a levegőt.



[Kommenteket a jobb felső sarokban lévő COMMENT(S) feliratra kattintva tudtok hagyni, köszöntem.]


Címkék: , , ,


hoppá eh,vissza